Reis door Australie - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Bart Zwiers - WaarBenJij.nu Reis door Australie - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Bart Zwiers - WaarBenJij.nu

Reis door Australie

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

02 April 2013 | Australië, Airlie Beach

Maandag 11-3-2013

Toen we in sydney aankwamen hebben we op het vliegveld een hostel geboekt. Een super 2 persoonskamer. Er was een tv, koelkast en een ventilator aanwezig. Erg prettig zal ik je vertellen. In Sydney zelf hebben we een loop tour gedaan om toch een beetje van de stad te zien. Zijn zelf ook wat aan het rondlopen geweest. Bij het kantoor van australian backpackers hebben we wat informatie gevraagd was leuk was om te gaan doen enz. Daar hebben ze ons verteld wat we eventueel zouden kunnen doen. Merel wou nog graag richting Melbourne en Adelaide. Ik wou daar in tegen graag naar de Oost kust de Great Barrier reef doen en daar snorkelen enz. We hebben nu zelfs een pakket gedaan dat we de naar het zuiden zouden gaan en ook nog naar het oosten. Allebei wat we graag wouden. Die zelfde avond zaten zelfs nog in de nachtbus naar Melbourne. Een rit van 12 uur.

Donderdag 14-3
Om 8 uur smorgens stonden we dan in Melbourne. Alles was dicht. De mensen gingen naar hun werk. Scholieren zaten in de tram richting school en wij stonden met de grote rug tas op onze rug te kijken waar we eigenijk heen gingen. We hadden niks uitgezocht en hadden dus echt geen flauw idee. De hele ochtend zijn we aan het bellen geweest voor hostels. ALLES VOL. opties bekeken voor eventueel camperen of buiten de stad. VOL of TE DUUR. Wat wil je ook tijdens de openings race van de F1 Grand Prix. Tja, toen wisten we echt even niet waar wij die avond terrecht zouden komen en waar we eventueel zouden gaan slapen. We hadden onszelf al voorbereid dat we misschien wel op straat ofzo moesten slapen. Merel had nog een nummer van iemand van de 1e groep. Hij had daar een appartement en wij konden daar wel op de vloer slapen. Yes wij zijn gered. Hebben daar een luchtbed gekocht waar ik op ging liggen en Merel sliep op de bank. Zaterdag avond hadden we een verjaardag van Riemer ( de jongen die merel kende van de groep en waar wij dus bij sliepen). Er kwamen nog 2 jongens van die 1e groep. Een leuke avond gehad onder het genot van een biertje. Iedereen ging slapen en wij kropen ons lucht bed op en Merel op de bank. Om 7 uur werden we wakker gemaakt door 1 van de kamergenootjes van Riemer. Zij moest werken. Als slaperig draai ik me om en hoor Merel in 1 keer tegen me zeggen: Bart wat doen die jongens hier....? Dus ik draai me weer even om de andere kant op en ja,....verrek. Daar lagen idd 2 jongens op de grond. Het grappige was, het waren die 2 jongens die ook op het feestje waren. Hun waren ook wakker dus hebben we hun gevraagd wat ze hier deden. We hebben nog nooit zo gelachen. Hij vertelde dat ze snacht op de trein aan het wachten waren, 1 van de jongens was een beetje dronken dus kregen ze gezeur met de politie. Hebben ze dus zelfs een nacht in de cel geslapen. Deze ochtend mochten ze om 6 uur weer naar huis. Hebben ze dus Riemer op gebeld of ze weer terug mochten komen en op de grond mochten liggen. Vandaar dat wij heel raar opkeken met 2 jongens op de grond. Vrijdag en Zaterdag hebben we Melbourne bekeken en lekker rond gelopen.

Zondag 17-03-2013

Vandaag werd onze Grand Prix dag. Gister hadden we tickets gekocht voor de race van vandaag. De hele dag op het Circuit geweest races bekeken en savonds een stunt show. Maandag ook nog rond geweest met de gratis tram in Melbourne. Dinsdag hebben we de tram genomen naar St. Kilda. Hier hebben we 3 dagen geslapen in een hostel. Woendag een dag naar het strand geweest, donderdag hebben we de beach houses bekeken terwijl het regende. Beetje jammer. Vrijdag morgen werden we opgehaald voor onze tour : THE GREAT OCEAN ROAD.

We zaten in een busje van 18 pers. Het volgende avontuur kwam eraan. Wat was dat super mooi om langs de kust de great ocean road te doen. De 1e dag veel mooie dingen gezien. Hebben de koala's gespot en hebben papagaaien gevoerd. Ze kwamen gewoon op je hand zitten en zelfs op je hoofd. Erg grappig. Onderweg zijn we gestopt langs de weg omdat iedereen ongeveer achterste voren in de bus zat. Een hele groep dolfijnen zagen we springen langs de kust. WAUW. Het waren er super veel. Deze dag was zoals veel van onze dagen, helemaal geweldig en kon niet meer kapot. En als verassing kregen we zelfs in het hostel een 2 persoonskamer van onze reis gids. Terwijl de rest op een groeps kamer moest waar ze ongeveer bij elkaar in bed lagen zo klein was het. De volgende dag hebben we de grampians bekekek. Hier ook een berg wandeling gedaan. Toen we savonds beneden waren terug waren van de wandeling waren er beneden allemaal walibi's. Sommige waren zelfs een beetje tam. Ik sprak daar een man die daar een stacaravan heeft en hij zij tegen me dat je ze gewoon kon voeren met brood en dat ze dan uit je hand aten. Hij gaf mij een stuk brood en het duurde maar even en ik had er 1 voor me staan. Hij at het gewoon uit mn hand. Erg leuk.

Zondag 24-3-2013

Niemand ging er zo vroeg uit maar ik had de wekker gezet op 6.15. We moesten klaar zijn om 8.30. Merel en ik hebben even ontbeten met zn tween en zijn een stuk gaan lopen. 10 min lopen en we kwamen 2 bomen tegen vol met kakatoe's. Een straatje naar links stonden 8 walibi's. We hadden brood van het ontbijt mee genomen. Eerst de kakatoe's gevoerd. Ook deze wilde kakatoe's aten het gewoon uit je hand. Eenmaal aangekomen bij de walibi's zijn we die ook maar gaan voeren. We stonden oog in oog met de walibi's. Ik was een walibi aan het voeren en ineens kwam er een kakatoe op mn schouder zitten. Die wou natuurlijk ook een stukje brood. Op dat moment was ik dus 2 wilde dieren aan het voeren en allebei aten ze uit mn handen. Jammer genoeg was de tijd voorbij en moeten we terug om optijd te zijn voor vertrek. Een uur voor Adelaide stopte de chauffeur in 1 keer de bus. Sorry but my tank is empty. Onze groepsleider stapte uit, begon te lopen en stak zijn hand uit om te liften. Dit heb ik nog nooit mee gemaakt dat je met een tour opweg bent en dat je zonder benzine komt te zitten. En zelfs dat hij ging liften. Geweldig. Wij hadden allemaal honger want het was rond 18.30 uur en hebben toen de aanhanger leeg gehaald en al het brood opgegeten wat nog over was van de lunch. Savonds lekker weer naar een hostel en lekker geslapen.

Maandag in Adelaide.
S'ochtend's hebben we ontbeten met een Bavo (ook een jongen van de groep van Merel). Smiddags een stuk gefietst. Dinsdag was het plan om de stad in te gaan. Het was zo warm dat we na een stukje lopen ons bedacht hadden en hebben we de bus gepakt naat het strand. De rest van de middag op het strand in Handley Beach gelegen met een jongen en een meid die we in de bus ontmoet hadden. Leuke en lekkere middag chillen. Woensdag hadden we de vlucht naar Cairns.

Donderdag 28-03

Smorgens fijn gelopen in een parkje bij Cairns. Een zoet water meet en wat leuke wandel paden. Smiddags heerlijk gezwommen in de lagoon in Cairns. Savonds de tas ingepakt want de volgende morgen moesten we uitchecken. Vrijdag overdag nog even naar de lagoon geweest. smiddags lekker chillen in het zwembad bij het hostel en kaartjes geschreven voor thuis. Savonds nog even lekker gegeten en toen wachten op de bus. Om 00.20 vertrok onze bus. Het was dus een hele lange avond wachten in Cairns. We hebben de tijd een beetje doorgebracht bij zee en bij het zwembad. Het was 11 uur rijden naar Airlie beach. In de bus heb ik dus ook weinig gezien want heb daar gelegen met mijn ogen dicht.

Zaterdag morgen kwamen we aan in Airlie Beach. Hier was markt. Hebben onze tassen gedropt in ons hostel. Ingecheck bij de tour voor zondag en daarna even de markt over gelopen. We konden pas later in de middag inchecken in het hostel en dat dus ook maar gedaan. Toen gauw de zwemkleren aan en op naar de lagoon. Zondag morgen om 8 uur klaar staan voor de White Sundays tour.

Op de boot ging al gauw het t-shirt uit. Heerlijk weer en prachtige omgeven hier in de white Sundays. De 1e 2 snorkel plaatsen waren minder dan wij verwacht hadden. Merel had al gesnorkeld aan de west kust van Australie en ik in Egytpe. Daar was het vele malen mooier. De rest van de dag nog doorgebracht op een eiland zoals in de meeste dromen. Echt super wit zand. Witter dan dit is er niet. Giga blauw water. Prachtig. Er was alleen een klein gevaar. Hier zwommen pijlstaart roggen en lemon sharks. Daarna weer de boot op en hijs de zeilen. De rest van de middag heerlijk wezen zeilen met z'n allen op het prachtige water en omgeving. Snachts was het zooooooooooo warm in de boot. Ik heb even een uurtje gelegen bij Merel in bed en ben er toen uitgesprongen. werd helemaal gek. Klein, smal en super warm. Ben door het raampje naar buiten geklommen, heb de kussens van de stoelen gepakt en ben heerlijk op het dek gaan liggen. Daar was een heerlijk zacht windje en perfecte temparatuur. Vlak voordat ik mijn ogen dicht deed keek ik even naar boven. En al drijven op het water keek ik naar de mooie sterren hemel boven mij. Ben geloof ik nog nooit zo lekker in slaap gevallen.

Paas maandag. Weer mochten we snorkelen. Het was mooier dan gister maar nog niet helemaal wat we verwacht hadden. De stop daarna was wel super mooi. Ook weer erg wit zand en blauw water. Onze snorkels weer op gedaan en wezen snorkelen. We hebben daar 6 schildpadden gezien. Echt zee schildpadden. Ze waren behoorlijk groot. Dit was natuurlijk wel erg gaaf om mee te zwemmen. Weer terug op onze boot zijn we zeilend terug gegaan naar Airlie Beach.

Dinsdag 2-4-2013

Nu zijn we bezig met het verhaal wat ik net hierboven geschreven heb en gaan vanavond met de bus naar Rainbow beach. Die reis duurt 14 uur. Bleh... Daar gaan we met een 4x4 over het strand heen rijden en slapen op het Frazer Island. Weer op naar het volgende avontuur.

Als we over 2 weken weer in Sydney zijn, klaar voor onze terug reis, schrijven we waarschijnijk weer een nieuwe blog.

Ik ga nu maar gauw weer naar het zwembad.

See yah.

Als je het leuk vind merelbeijer.waarbenjij.nu


  • 02 April 2013 - 11:04

    Laura Zwiers:

    Zeeeeer jaloers makend hoor die mooie verhalen over parelwitte stranden en zwembad blauw zeewater. Kom ik hier met -2 's ochtends buiten en moet ik jouw auto ramen krabben.. Wat een verschil. Ik verlang al naar een klein beetje zon hahaa.. Niet te bruin worden he, anders steken wij zo witjes af als je weer thuis bent:p Lieve Bart & Merel, nog heel veel plezier & mooie avonturen toegewenst. Maar volgens mij gaat dat wel lukken:) Dikke knuffel uit hollandia. -XX-

  • 02 April 2013 - 13:09

    Marina:

    Lieve Bart, volgens mij vermaak jij je opperbest. Het genieten is goed te lezen in je mooie verhaal. Nog even genieten en dan zien we elkaar!! Maak wat moois van de laatste weken! Tot gauw. Dikke kus Marina

  • 02 April 2013 - 14:05

    Mark En Lieke:

    Wat een mooi verhaal. Geniet nog maar even van jullie reis, voor dat je het weet ben je weer in het koude kikkerlanden. Groetjes Mark en Lieke.

  • 02 April 2013 - 15:35

    Appie:

    Hé Bartje!!!!!!!! Da's nog eens wat anders dan de Hunebedden!
    Schítterende avonturen maken jullie mee; ik geniet van jullie verhalen.
    Je hebt me beloofd goed op m'n "niggie" te passen en volgens mij lukt je dat aardig.
    Ga door met genieten en geef Mereltje maar een héle dikke knuffel van mij, dat kan ik aan jóu wel over laten, denk ik :-)!

  • 02 April 2013 - 16:11

    Oma Van Merel.:

    Hallo Bart.
    Dat was weer genieten van je mooie verhaal.
    Geniet nog maar een poosje, want nu gaan jullie toch echt aftellen.
    Veel liefs opa en oma van Merel.

  • 02 April 2013 - 21:53

    Ruli:

    Hallo Bart
    Wat een belevenissen jullie genieten er goed van ,mooi om te lezen
    Nog even en dan zijn jullie weer terug dus geniet er nog goed van.

    Groetjesx

    Ruli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 12 Feb. 2013
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 3641

Voorgaande reizen:

12 Februari 2013 - 22 April 2013

Samen door Australie en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: